Jest rok 1944. Niemcy na tajnym poligonie rakietowym w Bliźnie intensywnie pracują nad rakietami balistycznymi V-2. Broń ta ma w zamyśle kierownictwa III Rzeszy rzucić Anglię na kolana i odwrócić niekorzystny bieg wojny. Polskie Państwo Podziemne trafnie ocenia wielkie znaczenie tych prac i kieruje do rozszyfrowania tajemnic poligonu najlepszych żołnierzy Armii Krajowej. Rozpoczyna się dramatyczna walka wywiadów, której stawką jest życie tysięcy mieszkańców Londynu, a może i wynik całej wojny…
Testy dalekosiężnych rakiet wymuszają na Niemcach prowadzenie działań na rozległym obszarze, łatwym do spenetrowania przez członków polskiego wywiadu. W szeregu brawurowych akcji części, a nawet cały korpus rakiety V-2 wpadają w ręce żołnierzy Armii Krajowej. Najważniejsze elementy, dokładnie zbadane przez najlepszych polskich inżynierów, mają być przerzucone na Zachód podczas akcji o kryptonimie „Most III”. Dwusilnikowy samolot Douglas C-47 Skytrain startuje z wyzwolonych Włoch, by wylądować na polowym lotnisku w Polsce i odebrać bezcenny ładunek. Ale Niemcy nie są bezczynni i w okolice objęte polskimi działaniami kierują dodatkowe siły…
|
Po raz kolejny polski produkt winduje się na poziom światowy. Doskonale wykonana gra taktyczna, choć może wydawać się szybka i prosta dla doświadczonych graczy, daje wiele możliwości decyzyjnych i różnorodnych rozwiązań.
„Czas honoru: Operacja Most III” odtwarza jedną z najważniejszych operacji polskiego wywiadu z czasów II wojny światowej. Mamy do dyspozycji karty, które przedstawiają najważniejszych bohaterów i wydarzenia tego starcia. Rozgrywka jest wielowymiarowa, ponieważ o rezultacie nie rozstrzyga wyłącznie siła wojska, ale też zdolność do godzenia jej z subtelnymi działaniami wywiadowczymi. Zwycięża ten, kto najlepiej wykorzysta własne zasoby, zaplanuje i zrealizuje swoje działania i do kogo uśmiechnie się los w czasie rzutów kostką.
Niektórzy wytrawni gracze mogą obawiać się losowości w grze. Jednak mamy do dyspozycji wystarczającą ilość akcji, które rzut kostką jedynie koryguje. Istnieje wiele możliwości modyfikowania wyników rzutów, więc dobry plan powinien się udać nawet mimo braku szczęścia w kostkach. Podobnie jest z losowością wykładanych z talii kart. Gra jest jednak dobrze zbalansowana. Mamy i podobne, i unikatowe akcje o obu stronach. Z pewnością gra potrafi pozytywnie zaskoczyć.
Karty zawierają nie tylko ilustracje, ale też fotografie oryginalnych przedmiotów. Robi to duże wrażenie i pozwala zanurzyć się w fabułę. Gra jest warta polecenia zarówno zaawansowanym, jak i początkującym graczom. Odnosi się wrażenie, że doskonale odtwarza realia historyczne. Ma zatem doskonałe walory edukacyjne. MAU
W pudełku znajdują się:
- 23 karty polskie
- 23 karty niemieckie
- 5 kart prób rakietowych
- 3 karty terenu
- 1 karta pomocy
- 15 drewnianych kostek części rakiet
- 2 drewniane kostki do gry oraz instrukcja
Skomentuj